Onbeschrijfelijk mooi!

7 maart 2022 - Swakopmund, Namibië

Het is hier zo mooi, dat het eigenlijk niet in woorden is uit te drukken. Maar we proberen het toch…

Afgelopen zaterdag (5 Maart) ging de wekker om 5.00 uur zodat we een half uur later met de auto bij de gate stonden om naar Dune 45 te rijden. Na 45 km kwamen daar aan en begon een stevige wandeling de duin op tot 150 meter hoogte. Bovenop de duin zijn we lekker gaan zitten en hebben we een prachtige zonsopkomst mogen zien. Na ruim een uur genieten en de nodige kiekjes zijn we iets verder gereden richting Deadvlei en Sossusvlei. Deze zoutpannen zijn alleen te bereiken voor een 4x4 gezien het laatste deel van de route uit diep mul zand bestaat. Dus vlak voor dit laatste stukje hebben we de versnellingsbak in ‘low gear’ (meer trekkracht) gezet en konden we redelijk gemakkelijk middels het nodige driften de pannen bereiken. We hebben enkele uren bij de pannen doorgebracht om vervolgens onze reis voort te zetten via Solitaire naar Gecko Camp, de plaats waar we zouden overnachten. We hebben een tussenstop gemaakt in Solitaire om te gaan genieten van de aanbevolen apple pie en meat pie, dit was inderdaad heeeeeeel erg lekker. Eenmaal aangekomen op Gecko Camp kregen we de mooiste kampeerplek toegewezen, aangezien we ook de enige waren die daar bleven overnachten. De kampeerplek was bovenop een berg met uitzicht over een uitgestrekt landschap. De plek had beschikking over een buitendouche, een buiten wastafel met spiegel en een buitentoilet.. allemaal in de open lucht met uitzicht over het uitgestrekte groen (en niemand die je kon zien). We hebben genoten van een kopje soep en gebraden knakworstjes en gekeken naar de ondergaande zon.

Inmiddels zijn we alweer aangekomen in Swakopmund, waar we het binnenland hebben verlaten en bij de kust zijn aangekomen. We hebben al een bezoekje gebracht aan ‘bird paradise’, waar we veel flamingo’s hebben gezien. Ook zijn we even aan zee geweest en hebben daar de eerste zeehond zien zonnen op een rots. We verblijven 2 nachten in Desert Breeze, een huisje dat voor ons is geboekt (voor de afwisseling met het liggen op het dak van de auto). Adembenemend mooi is het huisje, met vanuit de zithoek en het bed uitzicht over de zandduinen.

Zometeen gaan we alweer op pad voor ons volgende avontuur: kajakken tussen de zeehonden.. maar daarover later meer!

Liefs vanuit Namibië!😘

EDDC26DE-FA40-4C80-958C-BFB96623B89236E25C47-8836-4611-9BC4-C480ACCD95EFECF79BED-2F30-4CAC-A030-BDE1016C1808322DCFF0-4F19-46D5-9F18-121301F6ECABFAE96A26-3064-4630-BE9D-ADA8715F7BE0325E1047-5E93-4F5C-98DA-8967E725748D18F6DCF0-B6A9-418C-A99B-8DFD9FD050CD100B3F4F-9635-4C10-A590-4C63A7E299296B0DE029-2AAC-45D7-BC7C-06FA5F0A29CF

1. Miranda Beekhuizen:
    7 maart 2022
    Veel plezier met kayakken, wat indrukwekkend zulke mooie foto’s en wat een uitzicht vanuit het huisje.
  2. Mecheline:
    7 maart 2022
    Wat een belevenissen en prachtige foto’s.
  3. Aart (alias Beekie-1 😄) 😘:
    7 maart 2022
    Super mooi weer die foto's. Wat een belevenis moet het allemaal zijn.
    Veel plezier op het water. Kijk uit dat je niet verbrand. 😘
  4. Opa en Oma:
    7 maart 2022
    Wij hebben weer met veel plezier jullie verhaal gelezen.
    De foto’s zijn prachtig.
    Voor vandaag wensen we jullie een mooie dag toe op het water,
    het zal vast heel mooi worden 🦭🐳.
    😘 opa en oma
  5. Miranda van Butselaar:
    7 maart 2022
    Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en wat een prachtige foto's!
    Genieten hoor!
    Gr. Miranda