Op avontuur in de Palmwag Consession

12 maart 2022 - Tsumeb, Namibië

Gisteren zijn we vroeg op pad gegaan richting Palmwag in de hoop dat we in de middag nog mee konden met een game drive (met een 4x4 en gids de natuur in op zoek naar wilde dieren). Het was inderdaad mogelijk en om 16.00 uur zouden we op pad gaan voor een 4 uur durende rit. Blijkbaar was niet iedereen zo enthousiast en gingen we samen met de gids op pad zonder andere reizigers. Tijdens deze rit hebben we zebra’s, springbokken, oryx en giraffen mogen zien. Ook hebben we met een drankje de zonsondergang mogen zien en direct een briefing gehad voor het andere avontuur dat we geboekt hadden, namelijk rhino tracking. Vanmorgen om 5.00 ging de wekker omdat we om 6.00 aanwezig moesten zijn voor het vertrek, opnieuw waren alleen wij samen met onze gids het gezelschap dat op pad ging. Eerst moesten we 10 km rijden om de rest van het reisgezelschap op te pikken, namelijk 2 rhino rangers en 1 politieagent met geweer. Met dit mooie gezelschap zijn we vervolgens sporen gaan zoeken van de zwarte neushoorn, na ca. 2 uur vonden we ze in het gebergte en werd de auto geparkeerd. Het was nu aan ons om te voet de neushoorns (moeder met zoon) te benaderen. Het idee is om op een veilige afstand van 50-100 meter te blijven. Hiervoor liepen we een kleine omweg maar opeens bleken we oog in oog te staan met deze twee neushoorns, op een afstand van 15-20 meter. Ze hadden ons al geroken maar nu ook al gezien, de moeder was erg alert gezien haar moederlijke instinct. Opeens keerde de neushoorn richting ons en stormde op ons af, waardoor we het op een lopen moesten zetten. Met de ervaren rangers liep dit gewoon goed af en mochten we getuige zijn van een unieke ervaring. Nadien hebben de rangers ons nog het een en ander uitgelegd over het registreren van de neushoorns die zij zien (zij gaan dagelijks te voet op pad om neushoorns te zoeken in de regio). Onderweg hebben we nog de nodige giraffen en springbokken gezien. Vanmiddag vervolgen wij onze weg naar Khowarib. Foto’s van de neushoorns volgen later…

Liefs van ons!

0EFB44C5-4D08-441D-B187-2FB803441BDD59D2E6D9-ADFC-4949-B6AF-2505C025C0F6D8CEB3B1-5E77-4AC5-A265-B6C108CD1AEA92EFE817-3B4F-4780-83FC-C2405680783EC398C913-76C9-48B8-8E1D-8FBF3141A589