Via Cape Cross naar Spitzkoppe!

9 maart 2022 - Swakopmund, Namibië

Gisterochtend zijn we weer op pad gegaan naar onze volgende bestemming. We hadden besloten een kleine omweg te maken via Cape Cross om daar de grootste zeehondenkolonie te bewonderen. Na het betalen van het entreegeld bij de gate was het nog ca. 3,5 km rijden voor we aankwamen bij de enorme kolonie. Daar waar we moesten parkeren was het al uitkijken om niet tegen een zeehond aan te rijden. Er is een ‘uitkijkpunt’ gemaakt maar deze was al in beslag genomen door honderden zeehonden, overal waar je keek zag je pups en volwassen zeehonden. We konden zeer dichtbij komen en hebben ze mooi kunnen vastleggen met onze foto- en videocamera. Mooi om te zien was hoe de pups voeding kregen van hun moeder (zie video’s). Na bijna 2 uur te hebben genoten van deze prachtige dieren in hun eigen natuurlijke omgeving, hebben we onze reis vervolgd richting Spitzkoppe. De weg daar naartoe was bijna volledig geasfalteerd, je moet daar haast aan wennen met al die gravelwegen in Namibië. Na 1,5 uur kwamen we aan bij de campsite en hebben we ingecheckt, we mochten wederom onze campsite zelf uitkiezen. We kozen er eentje met uitzicht op de 1728 meter hoge Spitzkoppe. Na alles te hebben opgezet zijn we gelopen naar de stenen boog, bekend als ‘rock arch’. Vanuit hier hadden we mooi uitzicht over de omgeving en later na de avondmaaltijd (een hollandse groentemix bestaande uit bloemkool, broccoli en wortel, samen met een lokale vleesspies) zicht op de zonsondergang. Na nog wat sterrenfotografie zijn we vroeg naar bed gegaan om vervolgens vanmorgen weer vroeg op te staan voor de zonsopkomst. Na alles weer te hebben ingepakt zijn we met de auto rondom Spitzkoppe gereden en hebben we enkele rotswanden beklommen voor een mooi uitzicht en het maken van de nodige foto’s. Vervolgens heeft Mir ons richting Brandberg gereden, waar ze als een ervaren 4x4 coureur gemakkelijk het mulle zand en de rivierbeddingen trotseerde. Ook heeft ze onze eerste meters door het water afgelegd. Inmiddels zijn we in Brandberg aangekomen waar we nu even op een ligbedje genieten van een koud cola’tje!

Liefs!

8343B904-32A0-4CB5-BA3B-91B0A70E3149157DD831-25F6-4230-9F71-F35CE586FBCC8A9FE0D8-72F4-4ADA-8745-DED145945FC4

1. Ma:
    9 maart 2022
    Rally rijden op asfalt, mul zand en door een modder poel wie had dat ooit kunnen denken, het is je gelukt 😁🌞. Een groet uit het zonnige noorden👋👋
  2. Ma zwaan:
    10 maart 2022
    Wat een avonturen
  3. Tante Joke:
    11 maart 2022
    leuk dat jullie ook veel schrijven van wat jullie zien.
    Op afstand leven we mee. Fijn dat alles nog zo voorspoedig mag gaan