Dagje relaxen en op naar Sipi Falls

14 juli 2023 - Kampala, Oeganda

Gisteren hebben we heerlijk een dagje genoten bij onze lodge. We hebben mogen relaxen in het bad op onze veranda met uitzicht op de rivier. Ook hebben we opnieuw heerlijk gegeten, zowel het ontbijt, als de lunch en het avondeten. Tijdens de lunch had Mir wel zin een ice tea, dus gevraagd of ze dat hadden.. na een korte twijfeling zeiden: ‘ja dat hebben we wel’. Niet veel later werd het glas koude thee gebracht, wat bleek het was geen ice tea zoals wij het kennen, maar een glas koud water waar ze een zakje thee in hadden gehangen.. niet het lekkerste drankje :p Vanmorgen hebben we nog heerlijk ontbeten in het zonnetje. Daarna liepen we richting ons huisje om de laatste spullen in te pakken en werden we blij verrast toen we roodstaartaapjes in de bomen zagen zitten. Snel hebben we onze goede camera gepakt en enkele mooie beelden vastgelegd, een mooi einde van onze 2 nachten in deze prachtige lodge. We werden weer netjes met het bootje naar het vaste land gebracht, waar Mike op ons stond te wachten met de auto. We moesten 4 uurtjes rijden, onderweg naar Sipi Falls. We verblijven nu op circa 1700 meter hoogte, waarbij we vanuit ons huisje uitkijken op een van de 3 watervallen, wederom prachtig! Morgen gaan we de hele dag met een lokale gids op pad en hiken we langs de 3 watervallen in de ochtend en krijgen we in de middag een rondleiding op de koffieplantages hier in de omgeving.

Tot snel! Liefs van ons!

ps. foto’s volgen bij beter internet

1. Tante Joke:
    15 juli 2023
    Dagje relaxen is ook weleens fijn.

Mirjam al was de thee niet zoals we gewend zijn., er is wel naar je geluisterd en ze hebben er hun best voor gedaan.
    Fijne dag
  2. Pieter Zwaan:
    15 juli 2023
    Haha,mooi verhaal over ice tea.En wat een prachtige locatie.