Opnieuw op safari en een boottocht

22 juli 2023 - Mweya, Oeganda

Vanmorgen stond opnieuw een safari op de planning en dus ging onze wekker om 5.00 uur. Het voornaamste doel van de ochtend was: een luipaard, of leeuw, of allebei?! De rest van het wild zouden we vanzelf tegenkomen. Al redelijk snel werd onder de rangers (waarvan 1 met ons op pad was) bekend dat er een leeuwenkoppel was gesignaleerd, dus wij gingen ook die kant op en vonden daar inderdaad een leeuw en leeuwin (zie foto’s). Vervolgens vervolgde wij onze weg en niet heel veel later was het opnieuw raak, maar dit keer een luipaard.. ons geluk lijkt niet op te kunnen deze reis! Na een heerlijke lunch hebben we vanmiddag een boottocht gemaakt over het Kazinga kanaal, waarbij we vanaf het water de nodige dieren hebben kunnen zien. Al met al hebben we vandaag vele kuddes olifanten mogen zien (totaal 100+), vele buffels, honderden nijlpaarden en heel veel verschillende vogelsoorten. Op de weg terug naar de lodge hebben we nog een leeuw zien relaxen hangend in een boom, dit als kers op de taart van een wederom geslaagde dag! Morgen genieten we een dagje van de lodge en het prachtige uitzicht, maandag staat een lange reis van ca. 8 uur op het programma naar Lake Mutanda, om vanuit daar op dinsdag het volgende hoogtepunt van onze reis tegemoet te gaan: GORILLA’S!

Liefs van ons!

E65CA7B5-85E0-4955-B6C0-828C0A6F33A8E39AE082-8ABD-4728-AB3C-5B50DB8217D0E260A2EC-49CE-4EF8-A19A-F9E16C685410