Naukluft National Park

4 maart 2022 - Naukluft, Namibië

Vanuit Windhoek zijn we gisteren vertrokken richting Naukluft. Na ca. 100 km maakte de goed geasfalteerde wegen plaats voor de welbekende gravelwegen. Om hier niet lek te rijden hebben we de banden leeg laten lopen tot 1.8 bar en vervolgens onze resterende 175 km afgelegd. Het rijden op de gravelwegen viel ons ontzettend mee, na ongeveer 4 uur rijden bereikte we onze bestemming: Naukluft Campsite.

Na het inchecken en het betalen van de toeslag voor het nationale park zijn we gaan hiken. We hebben de ‘waterkloof trail’ gewandeld tot de eerste natuurlijke waterpoel. Aldaar hebben we even heerlijk gezwommen om vervolgens weer terug te keren naar de geparkeerde auto.

Iets verder wilderness in lag onze kampeerplek waar we onze 4x4 hebben geparkeerd en vervolgens hebben uitgepakt. Na even rustig te hebben gezeten was het tijd voor de eerste campingmaaltijd. Op het 1-pittertje hebben we een potje gemaakt met aardappels, gemengde groenten en beef-reepjes.. het smaakte heerlijk! Daarna meteen samen de afwas gedaan, opgefrist  onder de douche en zijn we gaan zitten voor het avondspektakel! Doordat hier geen vervuilde lucht is door uitlaatgassen en lichtverstrooiing is de sterrenhemel adembenemend mooi. De sterren worden langzaam zichtbaar bij het ondergaan van de zon en wanneer de zon volledig is verdwenen schitteren er duizenden sterren! Wij hebben weer een dag volop genoten.

Vandaag gaan we richting Sesriem.. to be continued!

49CC781B-8CE7-415C-AD4F-E5D5D187D4BBD7D3757C-56CF-4A61-8F8D-B29B702FA5FC69391113-630A-4253-A8AC-5647289AE15370783A75-8A5E-457A-95DD-986CA87C8773E51C0919-877B-4499-9EDA-C4BE8A6B0810

1. Ma zwaan:
    4 maart 2022
    Mooi verhaal,ik heb al op maps de route gereden,haha.
  2. Miranda Beekhuizen:
    4 maart 2022
    weer leuk om te lezen. Stoer van Mirjam om te rijden, maar ach, zebra's hebben altijd voorrang
  3. Opa en Oma:
    4 maart 2022
    Heel leuk om dit zo mee te kunnen lezen.
    Opa kijkt regelmatig mee op de GPS track waar jullie zijn.
    😘 opa en oma
  4. Mecheline:
    Prachtige foto's.
    Steef ik heb gelezen dat ze in het woestijnstadje Solitaire de beste
    appeltaart van Namibië hebben 😉
  5. Margreet:
    4 maart 2022
    Oh wat leuk, ik wil weer terug, wat is het toch n mooi land, veel plezier!
  6. Aart (alias Beekie-1 😄) 😘:
    4 maart 2022
    Gave foto’s. Ik ben benieuwd of de foto van de sterrenhemel gaat lukken. Ook goed van Mir dat ze heeft gechauffeurd. Ze wordt nog een echte rallyrijder 🙈.
  7. Eef van de Weerd:
    4 maart 2022
    Prachtige foto’s en jullie genieten zichtbaar...Superfijn dat Mirjam durf te rijden.
    😘🦓🦓🦓🐘🚍