Natuur in en het water op!

18 juli 2023 - Murchison Falls National Park, Oeganda

Op de vroege morgen weer een reisverhaaltje van ons. Gisterochtend zijn we om 6.15 uur op pad gegaan met Mike op zoek naar wilde dieren, en al snel was het raak… binnen 5 minuten zagen we een hyena de weg oversteken, terug naar zijn ‘huis’ na een nachtje jagen. Niet veel later zagen we de eerste olifanten, een moeder met haar jong, om vervolgens een paar honderd meter verderop een kudde olifanten te spotten met een paar hele kleintjes. Tijdens de safari gaat het dak van onze 4x4 de lucht in zodat wij kunnen staan en beter rond kunnen kijken. Doordat het hier zo groen is en de grassen vrij hoog staan is het soms lastig dieren spotten, vooral de grote katten (leeuwen en luipaarden) en die hebben we dan ook nog niet goed gezien. Wel hebben we een 3-tal leeuwen vanaf 2 meter oog in oog aangekeken terwijl zij in de bosjes lagen af te koelen, maar een mooie foto wilde niet lukken. Verder is het ‘game driven’ werkelijk prachtig, overal waar je kijkt zie je ontzettend veel giraffen, buffels, antilopes, en pumba’s. Gistermiddag zijn we met de boot de Nijl op gegaan, op naar Murchison Falls. Maar ook op het water zijn we op zoek gegaan naar de nodige dieren. We mochten genieten van een heerlijke boottocht waarbij we vele nijlpaarden hebben gezien, enkele krokodillen (waarvan 1tje ruim 5-6 meter, bavianen, verschillende vogelsoorten en als afsluiter een groep olifanten die een frisse duik ging halen. Ook de waterval hebben we mogen aanschouwen. Nu gaan we zo opnieuw het water op en dan met name opzoek naar de schoenvekooievaar. Vanmiddag gaan we voor de laatste keer op deze plek met Mike op zoek naar wilde dieren. Morgen vertrekken we naar onze volgende locatie, Kibale Forest… een totaal andere wereld, namelijk een apenwereld!

Liefs en een dikke knuffel van ons!

4E98B3E8-D43C-491C-A4A3-E0BC3500162EA49CC5E8-2B38-421A-B0BB-10806E86697680BD4438-EA6F-47F9-A25A-35CC94B9F866F530B529-0E5B-41AD-A4FA-F19E78642B35C88CCD6F-EBC5-490A-B929-4385FFA728A0D0DAA187-C8F4-4A7C-87CA-5D837B1FF388AA46FB82-792F-440D-B691-B585C09652A4

1. Miranda:
    18 juli 2023
    Stefan en Mirjam, wat geniet ik van jullie verhalen. Zo mooi wat jullie allemaal zien en hoe het allemaal gaat in Uganda.
    Genieten van de apenwereld. Lijkt mij ook heel bijzonder.
  2. Tante Joke:
    18 juli 2023
    Miranda, ik sluit me aan bij jou reactie.
    Mirjam en Stefan bijzonder om op afstand zo mee te genieten van jullie reis door Oeganda.
    Fijne dag.
  3. Aart (alias Beekie-1 😄) 😘:
    18 juli 2023
    Super mooie reis tot nu en dat zal niet veranderen. Leuk dat we een beetje mee op reis kunnen. Een soort van reality soap op afstand. Veel mooie dieren daar. Heeft Oeganda ook the big five? Ik heb nog niks voorbij zien komen van de neushoorn. Veel plezier vandaag en morgen is toch een soort van thuiskomen. Op familiebezoek in de apenwereld 🤣😜.
  4. Steef en Mir:
    18 juli 2023
    Neushoorns zijn hier inderdaad niet, zijn wel bezig weer een groep te vormen in een sanctuary.. daar zijn er nu 40, plan is komende jaren geleidelijk in wild uit te zetten
  5. Eef van de Weerd:
    18 juli 2023
    Adembenemend mooi allemaal….en wat een prachtige foto’s.
    Jullie voelen zich echt thuis in Afrika. De apenwereld zal ook super zijn!
    Fijne dag en liefs.
  6. Mecheline:
    18 juli 2023
    Wat een belevenissen , wij genieten mee.
    😘 opa-oma en mecheline