Nog even en dan gaan we de lucht in

1 maart 2022 - Frankfurt am Main, Duitsland

Na rustig te hebben uitgeslapen in het hotel in Frankfurt en nog even het lokale winkelcentrum te hebben bezocht zijn wij einde van de middag richting het vliegveld van Frankfurt gereden. Na een bagagetrolley te hebben gehaald zijn we met de gehele bepakking richting de bagage drop-off gegaan en hebben wij onze backpacks ingecheckt (een bescheiden 20 kg per stuk). Vervolgens zijn we richting de security gegaan voor de laatste controles alvorens wij rustig konden gaan zitten wachten bij onze gate. Echter bij de security beleefde we het eerste 'feestje' van onze reis. Daar waar wij in Reeuwijk wekelijks worden gecontroleerd bij de zelfscan-kassa in de lokale Albert Heijn werden we er bij de security uitgepikt om onze koffer nader te analyseren... Er volgde allereerst een drugs-swab, evenals de corona-swab van gisteren was deze gelukkig negatief. Vervolgens moest de gehele handbagage koffer worden geopend wegens 'verdachte' voorwerpen op de röntgenscan. Het was allemaal loos alarm (wat wij natuurlijk al wisten), echter werd er toch nog even gecheckt of de meegenomen theezakjes wel degelijk 'theezakjes' waren.

Het is nu nog een paar uurtjes wachten en dan om 21.40 vertrekken wij met Eurowings Discover richting Windhoek (vlucht 4Y132). Morgen als de zon weer opkomt bevinden wij ons boven het continent Afrika en gaan wij met de 4x4 de gravelwegen van Namibië trotseren.

Bagage trolleyBoarding passes binnen

1. Aart (alias Beekie-1 😄) 😘:
    Goede vlucht
  2. Ma:
    1 maart 2022
    We volgen jullie op de voet.
  3. Ma zwaan:
    1 maart 2022
    Pleasant flight en behouden aankomst.
  4. Tante Joke:
    1 maart 2022
    Leuk begin van jullie reis zeg. Zien jullie er zo verdacht uit? Gelukkig goed afgelopen.
    Leuk de foto's erbij.