Eerste meters zijn gemaakt

2 maart 2022 - Windhoek, Namibië

Nadat wij zijn geland en door de nodige controles zijn gekomen werden wij opgewacht door de mannen van Bushlore. Zij zouden ons meenemen richting het 4x4 depot waar onze auto klaar stond. Er moesten echter nog meer mensen richting het depot en dus zouden wij even wachten, echter was het zo druk bij de paspoortcontrole dat wij na een half uur toch alvast richting het depot zijn gebracht. Mir heeft het half uur nuttig besteed door in de zon te facetimen met het thuisfront. Steef was ondertussen volop in gesprek met een lokale Namibiër over de highlights van het land, maar ook over het fixeren van botbreuken en vervangen van gewrichten. Vanaf het vliegveld was het een klein half uurtje rijden en hebben we de eerste dieren gespot, een familie aapjes langs de weg. Eenmaal bij het depot waren er nog wat creditcard issues maar die waren redelijk snel opgelost. Er volgde een uitgebreide uitleg over de auto, er zijn nogal veel opties (high gear, low gear etc.) en vooral belangrijke dingen om te weten zoals bijv. welke instrumenten je moet gebruiken wanneer je vast zit in het mulle zand of je een lekke band hebt.

Vanaf het depot  zijn we vervolgens op weg gegaan naar het lokale winkelcentrum. Zonder ook maar een meter te oefenen direct de drukke wegen van Windhoek op, niet rechts maar LINKS rijden! Eerst even onze 150 liter dieseltank volgegooid (gelukkig liggen de prijzen een stuk lager dan in Nederland) en vervolgens inkopen gedaan voor de komende dagen. Er moest even goed worden nagedacht want we hebben beschikking over een 40 liter koelkastje, een 1-pits gasstel en op elke campsite is er een braai (BBQ) die we kunnen gebruiken.

Na de inkopen zijn we richting onze overnachtingsplek gereden, waar wij tot onze verbazing de komende nacht gewoon nog in bedden slapen in plaats van in de tent op het dak. Vanavond gaan we hier op de lodge een hapje eten en dan morgen om 6.30 aan het ontbijt, om vervolgens vroeg in de auto te stappen en ca. 250 km te rijden richting Naukluft National Park. Er staat daar morgen een hike van ruim 10 km op de planning, dus we willen hier ook niet te laat aan beginnen gezien de temperaturen snel oplopen tot >30 graden.

Voor nu een fijne avond en tot het volgende verhaal!

Aankomst vliegveldProost!Toyota Hillux

1. Mecheline:
    2 maart 2022
    Fantastisch om zo mee te kunnen lezen.
    Wens jullie morgen een prachtige dag 🌞🦒